Bu Sefer Iyilik Kazansın


     Sevgi içimizde. İyilik yap denize at. Bir elin verdiğini öbür elin görmesin. Bunlar bize çocukluğumuzdan beri öğretilen, kültürümüzün örf ve adetlerimizin temel düşünceleri. Ama gelin bu ‘iyiliklerimiz gizli kalsın’ kafasından biraz çıkalım. Nasıl mı? Hemen anlatıyorum.

     Siz de her geçen gün kötü şeyler duymaktan, taciz cinayet haberlerini okumaktan sıkılmadınız mı? Şahsen ben çok sıkıldım. Ve içimdeki, güzel günlere olan inancı bitirmemeye çalışmak konusunda oldukça zorlanır hale geldim.  Derken karşıma iki güzel uygulama çıktı. Begoodtome ve Kitapkoala.

     İçerisinde yaşadığımız dünya,  ülke evriliyor. Her geçen gün bambaşka olaylara karışıyor, daha teknolojik hale geliyor. Ve bu teknoloji aslında doğru kullanıldığında o kadar da korkulacak bir şey değil. 
     Begoodtome mesela. Tıpkı Twitter gibi bir uygulama. App Store veya Google Play'den indirebilirsiniz. İndirince hesap açıyorsunuz ardından birçok insandan haber almaya başlıyorsunuz, yazılanları beğenebiliyor ve kendi profilinizde paylaşabiliyorsunuz. Tek farkı, paylaşılan her haberin ‘iyilik’ üzerine olması. Bankada yaşlı teyzeye önlerdeki numarasını verenden tutun da bu soğuk havalarda hayvanlara mama veren insana kadar herkes iyilik peşinde.  Üstelik  paylaşmak için illa bir iyilik yapmanız gerekmiyor. Gördüğünüz minicik bir iyiliği bile paylaşmakta özgürsünüz. Yeter ki hayattaki küçük güzellikleri görmeyi bilelim. Ayrıca paylaşım yaptıkça İyipuan kazanıyorsunuz. Dilerseniz iyilikleri katlayıp projelere destek olabilir, dilerseniz belli kampanyalarla kendinizi şımartabilirsiniz. Artık orası size kalmış.
 
     İlk başta ben de “Böyle şey mi olur ya?” dedim. Ama sonra şunu fark ettim, artık sosyal medyanın çok büyük bir itici gücü var üzerimizde. Instagram’da birinin gittiği mekana gitmeyi, giydiği kıyafetten almayı bir süreliğine kenara bırakalım. Begoodtome’de insanların yaptığı iyilikleri kıskanalım! Sonrası zaten iyilik güzellik.


     Kitapkoala ise çok tatlı bir isme sahip. Ama neden bu ismi koyduklarını ben anlatmayacağım. Mekan edenler kendi araştırsın. Kendisi ‘Hayvan Ambulansı ve Tedavisi’ sistemini finanse edebilecek bir site. Fikrin sahibi Umut Kısa bu konuyu hayata geçirmeden önce bağış mı alsak, sponsorluk anlaşması mı yapsak diye pek çok fikri düşünmüş. Ama hiçbirinin devamlı olabileceğine inanmamış. Bu sebeple de kitap satılan bir site kurmuş. İnternet üzerinden alacağınız bir kitabı buradan aldığınızda onlara bütçe kazandırmış ve bilmeden birçok hayvana da yardım etmiş bulunuyorsunuz. Daha güzel ne olabilir ki?

     Eğer siz de bu iyilikler dünyası içerisinde yer almak istiyorsanız hemen başlayın. İlk tüyo ise benden; Begoodtome’ de hesap açıp ‘ilk iyiliğiniz’ olarak Kitapkoala’yı anlatabilirsiniz.

     İnanıyorum, içimizdeki sevgiye güveniyorum. İyilik kazanacak.


                         

Yorumlar

Popüler Yayınlar